Week in Tracks, czyli najciekawsze utwory, wideoklipy, występy telewizyjne i sesje live. Najbardziej charakterystyczne i dostarczające, w szybkim zestawieniu dla Ciebie.

Podczas siedmiu dni, w muzyce dzieje się niesłychanie wiele rzeczy. Większość ciekawych utworów trafia do Neuzika, ale brakuje mi miejsca do swobodnego wrzucania kawałków starszych, wideoklipów oraz ciekawych nagrań, które niespecjalnie pasują do playlisty. Stąd pomysł na krótkie teskty „Week in Tracks”, które będą swodobną listą przemyśleń oraz klipów z YouTuba oraz SoundClouda.

By trzymać rękę na pulsie, ale nie przemęczać palców!

Brytyjska scena obrodziła w ostatnim czasie w świetne artystki future-R&B. Mamy Nao, Jorję Smith, Ray BLK, Cosimę, RAYE, Amę Lou, a teraz dołącza do nich i Mahalia. Kilka tygodni temu ukazał się jej pierwszy singiel „Sober”, do którego dodała ostatnio wideo. Proste, ciepłe, czytelne. Me like-y!

Debiutancki singiel Jinki, producentki i wokalistki z Transylwanii (tej prawdziwej!), mieszkającej w zachodnim Berlinie to połączenie psychodelicznej elektroniki z bardzo przyjemną melodią i typowo popowym wokalem. „Trash From The Past” miesza stereotypowe singer-songwriterskie dźwięki i dodaje im dźwiękowego obłędu. Brzmi to świetnie. A także wygląda, bo wraz z utworem pojawiło się wideo.

Kendrick to teraz jedna z najbardziej szanowanych postaci w muzyce urban, a być może i w całej branży. „DAMN” po raz kolejny wywróciło rap do góry nogami i podniosło poprzeczkę na wysokość na której powietrze jest tak rozrzedzone, że trudno tam oddychać, a co dopiero konkurować muzycznie. „LOYALTY” to utwór dobry, który doczekał się ciekawego wideo. Nie jest to poziom „HUMBLE” czy „DNA”, ale jest w nim coś interesującego – gra miniką i kiepskie efekty specjalne nadają klipowi charakteru.

Haim potrafią zaskakiwać. Dziewczyny pojawiły się w Like A Version w Triple J i wykonały „That Don’t Impress Me Much” Shanii Twain. Utwór brzmi tak, jakby został stworzony do wykonywania przez Danielle, Este i Alanę. Serio.

Kaleida to duet, który śledzę o bardzo dawna. Dziewczyny wydają 15 września debiutancki album „Tear The Roots” i jestem ciekawy, jak będzie brzmieć. Brytyjki mają też szczęście do pojawiania się na soundtrackach filmów akcji. Najbardziej znany kawałek Kaleidy, „Think”, znalazł się w pierwszej części Johna Wicka z Keanu Reevesem, natomiast cover „99 Luftballons” (hitu przełomu lat 80. i 90.) rozbrzmiewa w Atomic Blonde z Charlize Theron. I to w najbardziej dramatycznej scenie ekranizacji komiksu „The Coldest City”. Oglądałem i wiem co piszę!

„Fetish” Seleny Gomez to utwór dość dobry (mam nadzieję, że Selena nową płytą doda odrobiny świeżości mainstreamowemu popowi), który otrzymał już wizualizację, skupiającą się przez trzy minuty wyłącznie na ustach wokalistki. Teraz, w pełnoprawnym teledysku, zrobiło się jeszcze intensywniej i goręcej!

Nowy singiel Charli XCX stał się niemal viralem. Jednak nie za sprawą jakości utworu, a wideoklipu. W „Boys” pojawia się około sześćdziesięciu mężcznyzn, znanych ze światowych scen. Odkąd teledysk ujrzał światło dzienne, wszyscy obczajają tych Bojsów i próbują rozpoznać wszystkich.

A z jakich Utworów składał się Twój Tydzień?