Jak działają kampanie w Google Ads?

Jak działają kampanie w Google Ads?
Autor Natalia Szulc
Natalia Szulc12.12.2023 | 7 min.

Jeśli i Twoi klienci coraz częściej robią zakupy przez Internet i nie lubią tradycyjnych czy przypadkowych reklam, to z pewnością chętnie klikną w linki sponsorowane Google Ads!

Kampanie Google Ads

Jako Partner Premium Google znajdujemy się w gronie 3% najlepszych i najskuteczniejszych agencji w Polsce. Spełniliśmy szereg restrykcyjnych wymagań, dokumentując rzetelność i wysoką jakość naszej pracy na kontach reklamowych Klientów. Dzięki temu możemy dzisiaj zaoferować naszym Klientom specjalne kupony rabatowe w wysokości 1200 zł.

Jest to jeden z benefitów, które wynikają ze współpracy z nami. Oprócz dodatkowych środków na kampanię, nasi Klienci zyskują także pewność, że podejmują współpracę z Certyfikowanymi Specjalistami Google Ads, którzy mają za sobą wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu wszystkich typów kampanii reklamowej.

Zapraszamy zatem do współpracy! Będąc Partnerem Premium Google możemy zaoferować wszystkim nowym klientom kupon rabatowy na kampanię Google Ads w wysokości 1200 zł.

Według publikacji Google, użytkownicy wykorzystują Internet do:

  1. 91% - korzystania z wyszukiwarki
  2. 88% - sprawdzania maili
  3. 82% - wyszukania informacji o produktach
  4. 82% - sprawdzenia newsów, sportu, pogody

Co to jest Google Ads?

Coraz więcej osób rozwijających firmę w Internecie decyduje się na wprowadzenie płatnych reklam, które niosą za sobą nie tylko wysoką skuteczność działania, ale też opłaty za kliknięcia, a nie wyświetlenia. Kampanię Google Ads można dopasować do posiadanego budżetu, a także celów, jakie chcemy by osiągnęło nasze przedsiębiorstwo.

Jakie mechanizmy kryje Google Ads?

Planując jakiekolwiek działania marketingowe wokół prowadzonej strony internetowej, należy przede wszystkim zadbać o racjonalny dobór kanałów promocji, które będą zgadzały się z naszym budżetem i celem biznesowym. Reklama Google Ads jest w tym przypadku bezkonkurencyjna, bowiem zasięg i ilość dostępnych formatów, mogą zaskoczyć niejedną osobę.

Warto podkreślić, że kampanie Google Ads i linków sponsorowanych są najczęściej używanymi w marketingu. Jest to niezawodne narzędzie o światowym zasięgu. Reklamy będą pojawiały się w najróżniejszych formach, między innymi:

  • graficznej,
  • tekstowej,
  • video.


Kluczem do sukcesu jest zadbanie o ich odpowiednią konfigurację. Właściciel strony internetowej może zatem zdecydować się na kampanię w sieci wyszukiwania, w aplikacjach czy umieszczenie reklam w różnych serwisach, które współpracują z Google. Kampania powinna być kierowana w odpowiedni sposób, poprzez dobór słów kluczowych, lokalizacji, grupy docelowej, języka użytkowników oraz urządzenia, na jakim ma się wyświetlać.

Jest zatem wiele możliwości na płatne promowanie własnego biznesu. Wybór formy reklamy i miejsca jej występowania, a także konfiguracja powinny być więc indywidualnie dopasowane. Dzięki temu możliwe jest dotarcie z ofertą do jak największej liczby klientów.

Twoi klienci zauważają kampanię w Google Ads

Możesz podążać za ich zainteresowaniami i reklamować się w wielu kanałach:
Najchętniej wykorzystywanym przez naszych Klientów rodzajem kampanii PPC (płatnej za kliknięcia– pay per click) są linki sponsorowane Google Ads. Ta platforma reklamowa udostępniona jest bezpośrednio przez Google. Umożliwia sprawne umieszczenie sponsorowanego wyniku wyszukiwania na pierwszej stronie wyszukiwarki nad wynikami organicznymi lub pod nimi. To reklama, ale dyskretna i odbierana jako poszukiwana informacja. To ta odpowiedź, której internauta oczekuje na swoje własne zapytanie.

Każda kampania w Google Ads

  1. Uruchamiana jest na indywidualnym koncie w Google
  2. Musi być prowadzona zgodnie z zasadami publikowanymi przez Google
  3. Wymaga stworzenia treści linków i zestawu trafnych słów kluczowych
  4. Może być rozliczana za kliknięcie (z ang. PPC – pay per click) lub za wyświetlenia (CPM – cost per mille)
  5. Umożliwia elastyczne zarządzanie: licytowanie stawek za kliknięcie, kierowanie do wybranych grup odbiorców, o konkretnej porze
  6. Może być prowadzona w wyszukiwarce, sieci partnerskiej etc.
  7. Wymaga regularnej optymalizacji – wprowadzania zmian w reakcji na zmieniające się wyniki, zapytania, liczbę konkurujących na daną frazę firm

Prowadzenie kampanii Google Ads

  1. Przygotowanie strategii w oparciu o Twoje konkretne cele
  2. Propozycję słów kluczowych pasujących do Twoich oczekiwań
  3. Zredagowanie treści reklam
  4. Doradztwo w zakresie idealnego harmonogramu i kierowania: zdefiniujemy grupy docelowe, godziny, lokalizacje i strony internetowe inne niż Google, na których warto wyświetlać Twoje linki
  5. Założenie konta w Google
  6. Założenie konta w Panelu Klienta z dostępem do całej kampanii i możliwością kontroli naszej pracy
  7. Raportowanie
  8. Wprowadzanie zmian w kampanii za każdym razem, gdy jest to korzystne dla Twojej kampanii lub gdy sobie tego zażyczysz

Rodzaje i lokalizacje kampanii w Adsach


Wszystkie liczące się firmy na rynku chcące trafić do jak największej liczby klientów, powinny poważnie zastanowić się nad systemem reklam Google Ads. Różnica między standardową reklamą a systemem Google Ads jest zasadnicza, bowiem pozwala na stworzenie takiego rodzaju promocji, która nie będzie nachalna, a wyświetli się tym użytkownikom poszukującym i tak w danej chwili danego produktu lub usługi. Jest zatem z tego powodu bardzo skuteczna i prosta, gdyż może ją stworzyć każdy. Jednym z przykładów takiego rozwiązania jest PPC. Jakie są rodzaje takiej reklamy? Sprawdź!

  1. Pierwszym rodzajem, nie tylko najbardziej uniwersalnym, ale zarazem najpopularniejszym, jest reklama tekstowa w wynikach wyszukiwania. Dla Google Ads jest to najbardziej charakterystyczna forma. Kampania PPC polega w tym przypadku na wyświetleniu linków sponsorowanych, które są oznaczone w specjalny sposób. Jaki? Znajdują się one zawsze na samej górze strony z wynikami wyszukiwania. Jest to rozwiązanie bardzo uniwersalne dla każdego rodzaju działalności i branży. Taka reklama PPC składa się z nagłówka, linka do strony i kilku linijek opisu, który jest jasnym i skutecznym komunikatem.
  2. Drugim rodzajem kampanii PPC są reklamy displayowe, czyli przekazy tekstowe, graficzne lub wideo, które zachęcają użytkownika do przejścia na docelową stronę i konwersji, np. dokonania zakupu. Wykorzystanie siły obrazu w połączeniu z chwytliwym hasłem i porywającym CTA (Call To Action) pozwala na realizacji ważnego celu marketingowego, sprzedażowego oraz wizerunkowego firmy. Ważnym działaniem w tym przypadku jest remarketing, oddziałujący na użytkowników, którzy już odwiedzili stronę lub w inny sposób zetknęli się z marką. Dzięki temu można dopasować treść do ich potrzeb i skłonić w ten sposób do ponownej wizyty w serwisie.
  3. Trzecim rodzajem są te przekazy, które ukazują się w serwisie YouTube w formie video, a także na stronach partnerów Google. Jest to jedna z popularniejszych form kampanii, jednakże jest trudniejsza do stworzenia niż reklama graficzna. Skuteczność okazuje się jednak o wiele wyższa. Na serwisie YouTube można umieścić niepomijalny filmik trwający jedyne 6 sekund lub 15-sekundowe, które można po chwili pominąć.
  4. Czwartym rodzajem są reklamy na kontach pocztowych Gmail. Z pewnością każdy się z nimi zetknął, bowiem podszywają się one pod zwykłe e-maile i pojawiają się najczęściej w zakładkach „Społeczności” lub „Promocje” z niewielką pieczęcią reklamy.
  5. Piątym rodzajem są kampanie PPC pojawiające się na wszystkich urządzeniach mobilnych i stacjonarnych, z których korzystamy. Reklamowane towary wyświetlają się nad wszystkimi wynikami wyszukiwania lub po ich prawej stronie.

Gdzie wyświetlane są reklamyw kampaniach Google Ads?


Za nami krótkie objaśnienie rodzajów reklam PPC Google Ads. Teraz warto wiedzieć, gdzie możemy się z nimi spotkać na co dzień. Jak już wspomniano, najpopularniejsze reklamy w postaci tekstów, grafik lub video pojawiają się w sieci wyszukiwania, w której wpisane zostanie hasło, zbliżone do wykorzystanego w kampanii słowa kluczowego.

Ponadto kampanie wyświetlają się w aplikacjach mobilnych, zachęcając użytkowników do skorzystania, w usługach Google, takich jak sklep z aplikacjami Google Play czy w serwisie YouTube i sieci partnerów Google. Pojawiają się także w skrzynkach pocztowych Gmail, o czym wspomnieliśmy wyżej.

Cennik kampanii Google Ads

Cena za kliknięcie w link z danej frazy to punkt wyjścia w szacowaniu budżetu na kampanię Google Ads. W najbardziej konkurencyjnych branżach cena za kliknięcie sięga kilkudziesięciu złotych – wiemy przy tym, jak obniżać stawkę, i zachować wysoka pozycję w licytacji z innymi reklamodawcami.

Planujesz kampanię sezonową? Skorzystaj z wygodnej, niezobowiązującej usługi na proformę.

Oczekujesz stałej widoczności w sponsorowanych wynikach wyszukiwania? Oszczędzaj na długofalowej współpracy na podstawie umowy.

Ceny za kampanie rozpoczynają się od:

dla umowy:

Prowadzimy kampanię od (opłata miesięczna) – 3 375 zł
Kliknięcia – 2 500 zł
Opłata za obsługę – 875 zł

dla proformy:

Prowadzimy kampanię od (cena za pakiet) – 3 375 zł
Kliknięcia – 2 250 zł
Opłata za obsługę – 1 125 zł

Sprawdź: https://www.sunrisesystem.pl/kampanie-ppc/google-ads/

5 Podobnych Artykułów:

  1. Jak nauczyć się grać na gitarze akustycznej w domu krok po kroku
  2. Dlaczego film Psy jest tak kultowy? Analiza i wyjaśnienie fenomenu.
  3. Jak zagrać solo na keyboardzie? 5 wskazówek dla początkujących
  4. Jak dobrać strój wokalny? Poradnik dla wokalistów
  5. Instrumenty perkusyjne - rodzaje i zastosowanie
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Natalia Szulc
Natalia Szulc

Jestem wielką miłośniczką muzyki i na moim blogu znajdziesz wiele artykułów na ten temat. Zapraszam Cię do odkrywania razem z mną różnych gatunków muzycznych i fascynujących historii związanych z muzyką.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły

PozycjonowanieEksperci w Pozycjonowaniu Stron: Zwiększ Widoczność i Konwersje.

Czy wiesz, że wyszukiwarki Google używa około 97% internautów? Zdecydowana większość użytkowników sieci wybiera jedynie strony, które znajdują się w TOP 10 wyników wyszukiwania. Korzystając z możliwości pozycjonowania, masz szansę znaleźć się na górze wyszukiwarki i trafić do większej liczby potencjalnych klientów. Pozycjonowanie stron wpływa nie tylko na cele biznesowe, ale i wizerunek marki.